„Utenos trikotažo“ grupė: paskutinį metų ketvirtį – augimas, eksportas išaugo trečdaliu

SBA grupės bendrovei „Utenos trikotažas“ 2024-ieji buvo reikšmingų pokyčių metai. Reaguojant į globalius rinkos iššūkius, praėjusių metų spalį buvo pradėtas bendrovės restruktūrizavimo procesas, kurio tikslas – pertvarkyti ir optimizuoti veiklą bei užtikrinti ilgalaikę jos perspektyvą.
„Utenos trikotažo“ įmonių grupė per 2024 m. realizavo produkcijos užsakymų ir suteikė paslaugų už 17,8 mln. Eur, t.y. 20% mažiau nei prieš metus, kai grupės pardavimai siekė 22,2 mln. eurų. Paskutinį metų ketvirtį fiksuoti teigiami pokyčiai – lyginant su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus, pajamos augo 10,8%, o eksporto apimtys padidėjo 31,5%.
„Tekstilės sektoriui 2024-ieji buvo vieni sudėtingiausių per pastarąjį dešimtmetį – daugybė įmonių visoje Europoje, taip pat ir tradicinėse tekstilės gamybos šalyse, tokiose kaip Turkija ar Indija, buvo priverstos užsidaryti ar bankrutuoti. Nepaisant šių iššūkių, „Utenos trikotažas“ sugebėjo ne tik išlikti, bet ir sustiprėti,“ – teigia „Utenos trikotažo“ vadovė Nomeda Kaučikienė.
Pasak „Utenos trikotažo“ vadovės, bendrovės pardavimai grįžo į 2023 m. lygį, o tai rodo, kad priimti strateginiai sprendimai pasiteisina. „Optimizavome gamybos ir administravimo procesus, dalį gamybos perkėlėme į subrangą – tai leido sumažinti veiklos kaštus ir padidinti veiklos efektyvumą,“ – priduria Nomeda Kaučikienė.
Aukštos pridėtinės vertės gamyba stiprina konkurencingumą
„Utenos trikotažo“ įmonių grupės didžiausio pardavimų segmento – užsakomųjų trikotažo gaminių – pardavimai dėl bendros rinkos recesijos pernai sumažėjo 24,8% iki 12,9 mln. eurų, tačiau daugumą užsakovų pavyko išsaugoti. Stipriausia eksporto kryptimi išlieka vokiškai kalbančių šalių regionas (Vokietija, Austrija, Šveicarija), kur „Utenos trikotažas“ realizavo produkcijos už daugiau nei 9 mln. eurų. Kita svarbi eksporto kryptis – Skandinavijos šalys. „Utenos trikotažo“ eksporto pardavimai sudaro 83,2% visų pajamų.
„Europos tekstilės sektorius patiria stiprią konkurenciją iš pigios gamybos šalių, tokių kaip Kinija, Bangladešas ar Pakistanas. Tačiau pastaruoju metu stebime aukštos pridėtinės vertės gaminių paklausos sugrįžimą – užsakovai ieško inovatyvių medžiagų, tvarių sprendimų ir pažangių gamybos technologijų. Šios tendencijos padeda išlaikyti stiprias pozicijas rinkoje, nepaisant agresyvios kainų konkurencijos,” – sako Nomeda Kaučikienė.
Pradėtas įgyvendinti restruktūrizavimo planas
Metų pabaigoje bendrovė „Utenos trikotažas“ pradėjo vykdyti restruktūrizavimo planą. Pardavus „Utenos trikotažo“ dukterinei įmonei „Utenoswear“ priklausiusius prekių ženklus, buvo gauta 2 mln. Eur, iš kurių didžioji dalis buvo skirta padengti kreditorinius įsipareigojimus.
Vienas pagrindinių 2025 metų strateginių tikslų – bendrovės vystomo prekių ženklo UTENOS stiprinimas. Nors nuosavų prekių ženklų pardavimai per metus sumažėjo 7,2%, paskutinį 2024 m. ketvirtį jie stabilizavosi ir grįžo į augimo trajektoriją + 0,3%.
„Utenos trikotažui“ 2024-ieji buvo pereinamojo laikotarpio metai, per kuriuos pavyko reikšmingai sumažinti nuostolius ir suvaldyti finansinius iššūkius. Per 2024 m. „Utenos trikotažo“ įmonių grupė patyrė 1,5 mln. Eur nuostolių prieš apmokestinimą, kai 2023 m. tuo pačiu laikotarpiu nuostoliai siekė 2,6 mln. eurų. „Utenos trikotažo“ grupės EBITDA buvo neigiama ir siekė -306 tūkst. eurų.
Apie bendrovę
„Utenos trikotažas“ yra viena didžiausių ir tvariausių trikotažo produkcijos gamybos įmonių Vidurio ir Rytų Europoje. Pagrindinės „Utenos trikotažo“ veiklos sritys – inovatyvių medžiagų vystymas ir drabužių gamyba pažangiems tarptautiniams prekių ženklams. „Utenos trikotaže“ taikomas vertikaliai integruotos gamybos modelis, kuomet viskas – nuo dizaino koncepcijos ir verpalo iki galutinio produkto – sukuriama po vienu stogu.
„Utenos trikotažo“ grupė valdo tris tekstilės gamybos fabrikus – AB „Utenos trikotažas“ (Lietuva), AB „Šatrija“ (Lietuva) ir OAO „Mrija“ (Ukraina). Aplinkosaugos ir socialinės atsakomybės įsipareigojimai apima visas „Utenos trikotažo“ gamybos ir veiklos sritis – nuo natūraliai auginamų pluoštų, cheminių medžiagų naudojimo gamyboje ir jų poveikio aplinkai, pagaminto drabužio savybių iki sąžiningo atlygio darbuotojams ir absoliutaus gamybos procesų skaidrumo. „Utenos Trikotažas“ yra SBA grupės dalis.