„Utenos trikotažas“ pirmąjį pusmetį uždirbo 17,3 mln. Eur pajamų
SBA grupės tekstilės įmonių grupė „Utenos trikotažas“ (toliau – „Grupė“) per šešis 2022 m. mėnesius realizavo produkcijos užsakymų ir suteikė paslaugų už 17,3 mln. eurų, t. y., 28,6 proc. daugiau nei per tą patį laikotarpį prieš metus, kai grupės pardavimai siekė 13,4 mln. eurų.
Pajamas augino užsakomoji gamyba
„Kaip ir dauguma gamybos įmonių, šiuo metu susiduriame su karo, medžiagų ir energetikos brangimo keliamais iššūkiais, tačiau išgryninta bendrovės strateginė kryptis – orientacija į užsakomąją, aukštesnės pridėtinės vertės gamybą, aktyvus darbas su pasaulinio garso tekstilės sektoriaus klientais, gamybos procesų optimizavimas – toliau padeda auginti pardavimus“, –
teigia „Utenos trikotažo“ generalinė direktorė Nomeda Kaučikienė.
Atskirai bendrovė „Utenos trikotažas“ per pirmąjį 2022 m. pusmetį gavo 15,7 mln. eurų pajamų, o pardavimo pajamos, lyginant su 2021 m. tuo pačiu laikotarpiu, padidėjo 3,3 mln. Eur arba 26,1 procento.
Lyginant su praėjusių metų atitinkamu laikotarpiu, Grupės didžiausio pardavimų segmento – užsakomųjų trikotažo gaminių – pardavimai padidėjo 33,6 proc. iki 13,8 mln. eurų, o nuosavų prekės ženklų pardavimai sudarė 2 mln. eurų ir buvo nežymiai (0,3 proc.) mažesni nei pernai tuo pat metu.
„Utenos trikotažo“ įmonių grupei be „Utenos trikotažo“ šiuo metu priklauso bendrovės „Šatrija“ ir „Mrija“ (Ukraina). Grupė per I šių metų pusmetį eksportavo 78,7 proc. produkcijos.
„Šatrijos“ gaminamų funkcinių-techninių drabužių pardavimai šiemet padidėjo 34,4 procento.
Tęsiama strateginė transformacija
Pasak „Utenos trikotažo“ generalinės direktorės, pirmojo pusmečio finansinį rezultatą veikė brangusios žaliavos ir energija. Daugiausia dėl šių išorės veiksnių, bendrovės nuostolis prieš mokesčius šių metų liepos 1 d. sudarė 1 417 tūkst. eurų prieš mokesčius (2021 m. I pusm. – 858 tūkst. Eur).
N. Kaučikienės teigimu, antrojo pusmečio rezultatas taip pat stipriai priklausys nuo energijos ir žaliavų kainų dinamikos, todėl siekdama įveikti šiuos iššūkius bendrovė artimiausiu laikotarpiu dar daugiau dėmesio koncentruos į veiklos efektyvinimą. Lygiagrečiai „Utenos trikotažas“ tęs strateginę grupės transformaciją.
„Esame viena didžiausių ir moderniausių funkcinės vilnos ir jos mišinių bei inovatyvių organinių sertifikuotų drabužių gamintoja Vidurio ir Rytų Europoje. Užsakomoji gamyba ir aukštesnio sudėtingumo bei aukštesnio kainų lygio produktų gamyba išlieka esminiu prioritetu. Esame įsitikinę, kad ši strateginė kryptis didins mūsų atsparumą krizėms, gerins pelningumą ir stiprins pozicijas pasaulinėje tekstilės rinkoje“, –
sako N. Kaučikienė.
Bendrovės „Utenos trikotažas“ EBITDA neigiama – 929 tūkst. eurų, t.y., 440 tūkst. eurų mažiau nei pirmąjį metų pusmetį 2021 m., kuomet bendrovės EBITDA buvo neigiama 489 tūkst. eurų.
Per pirmąjį metų pusmetį Grupė patyrė 1 702 tūkst. eurų nuostolių prieš mokesčius, kuomet 2021 m. per tą patį laikotarpį Grupės nuostoliai prieš mokesčius buvo 1 098 tūkst. eurų. Grupės EBITDA rodiklis sudarė -995 tūkst. eurų – 337 tūkst. eurų mažiau nei tuo pačiu laikotarpiu 2021 metais.