„Utenos trikotažo“ grupė 15 proc. padidino našumą ir uždirbo 11,6 mln. Eur pajamų

2023 liepos 31    |
Dalintis:
„Utenos trikotažo“ grupė 15 proc. padidino našumą ir uždirbo 11,6 mln. Eur pajamų

Pirmą metų pusmetį „Utenos trikotažo“ įmonių grupė realizavo produkcijos užsakymų ir suteikė paslaugų už 11,6 mln. Eur arba 32,9 proc. mažiau nei per tą patį laikotarpį prieš metus, kai pardavimai siekė 17,3 mln. eurų.

„Utenos trikotažo“ įmonių grupė pusmetį užbaigė su 0,9 mln. Eur nuostolių prieš apmokestinimą, kai pernai bendrovės nuostoliai siekė 1,7 mln. eurų. „Utenos trikotažo“ grupės EBITDA rodiklis neigiamas ir lygus – 355 tūkst. Eurų, kai prieš metus jis siekė – 995 tūkst. eurų. Atskirai „Utenos trikotažo“ bendrovės nuostoliai taip pat mažėja jau antrą ketvirtį iš eilės ir antro ketvirčio pabaigoje siekė 0,9 mln. Eur, kai tuo pačiu laikotarpiu prieš metus bendrovė patyrė 1,4 mln. Eur nuostolių.

„Kaip ir visa apdirbamoji Europos pramonė, „Utenos trikotažas“ taip pat pajuto neigiamą infliacijos, palūkanų normų, karo Ukrainoje poveikį. Šie veiksniai stipriai koregavo vartotojų įpročius, dėl kurių mažėjo užsakymai – tekstilės sektorius ne išimtis, – teigia „Utenos trikotažo“ vadovė Nomeda Kaučikienė. – Iš kitos pusės, „Utenos trikotažo“ pelningumo rodikliai rodo, kad esame teisingame kelyje, todėl ir toliau kryptingai investuosime į modernią, inovacijomis ir tvarumu grįstą gamybą ir vadovausimės strategija gaminti tik aukštesnės pridėtinės vertės produkciją.“

„Kaip ir visa apdirbamoji Europos pramonė, „Utenos trikotažas“ taip pat pajuto neigiamą infliacijos, palūkanų normų, karo Ukrainoje poveikį. Šie veiksniai stipriai koregavo vartotojų įpročius, dėl kurių mažėjo užsakymai – tekstilės sektorius ne išimtis, – teigia „Utenos trikotažo“ vadovė Nomeda Kaučikienė. – Iš kitos pusės, „Utenos trikotažo“ pelningumo rodikliai rodo, kad esame teisingame kelyje, todėl ir toliau kryptingai investuosime į modernią, inovacijomis ir tvarumu grįstą gamybą ir vadovausimės strategija gaminti tik aukštesnės pridėtinės vertės produkciją.“

15 % pagerintas gamybos našumas

Sulėtėjusių pardavimų laikotarpiu įmonės resursai buvo nukreipti į gamybos efektyvumo didinimą. Visoje gamybos grandinėje įgyvendinti pokyčiai vien per antrąjį metų ketvirtį „Utenos trikotažui“ leido net 15 % sutrumpinti gamybos procesų trukmę, optimizuoti veiklą ir nepaisant reikšmingai kritusių pardavimų patirti ženkliai mažiau nuostolių nei praėjusiais metais.

„Šiuo metu turime puikias sąlygas įgyvendinti bendrovės veiklos strategijos pokyčius, atliepiančius naujus rinkos poreikius. Jau kurį laiką stebime vilnos, kaip tvaresnės alternatyvos plačiausiai paplitusiai medvilnei, renesansą – šį pluoštą noriai renkasi pažangiausi mados, sporto ir net apatinių drabužių gamintojai. Be vilnos inovacijų, „Utenos trikotažas“ savo asortimentą pildo ir naujomis funkcinėmis, tvariomis, sertifikuotomis medžiagomis iš organinės medvilnės, lino, kanapių pluoštų,“

– strategines kryptis vardina Nomeda Kaučikienė.

Vertinant šiuo metu turimus „Utenos trikotažo“ užsakymus tikėtina, kad metų pabaigoje pardavimų praradimus pavyks iš dalies amortizuoti, o jau 2024-aisiais tikimasi pasiekti pardavimų augimą.

Mažiausi pokyčiai – vokiškai kalbančių šalių rinkose

Per pirmą metų pusmetį „Utenos trikotažas“ eksportavo 75,4 proc. savo pagamintos produkcijos, iš viso už 7,6 mln. Eur arba 4,6 mln. mažiau nei 2022-aisiais. Pardavimų sumažėjimas skirtingose šalyse pasireiškė netolygiai. Santykinai mažiausias pokytis fiksuotas pagrindinėje bendrovės eksporto rinkoje, t.y. Vokietijoje, Austrijoje ir Šveicarijoje. Šiame regione bendrovės pardavimų apmintys per pirmą pusmetį sulėtėjo kiek daugiau nei 20 %, ir antrojo metų ketvirčio pabaigoje siekė 6,1 mln. eurų arba 2,2 mln. mažiau nei pernai. Tuo pat metu Skandinavijoje bendrovės eksportas susitraukė daugiau nei perpus.

Pasak N. Kaučikienės, drabužių paklausos ir drabužių gamybos apimčių svyravimams būdingas cikliškumas ir tikimasi, kad augimo tendencijas bus galima pajusti dar šiais metais.

Apie bendrovę

„Utenos trikotažas“ yra didžiausia ir viena moderniausių trikotažo produkcijos gamybos įmonių grupių Vidurio ir Rytų Europoje. Pagrindinės „Utenos trikotažo“ veiklos sritys – inovatyvių medžiagų vystymas ir drabužių gamyba pažangiems tarptautiniams prekių ženklams. „Utenos trikotaže“ taikomas vertikaliai integruotos gamybos modelis, kuomet viskas – nuo dizaino koncepcijos ir verpalo iki galutinio produkto – sukuriama po vienu stogu.

Aplinkosaugos ir socialinės atsakomybės įsipareigojimai apima visas „Utenos trikotažo“ gamybos ir veiklos sritis – nuo natūraliai auginamų pluoštų, cheminių medžiagų naudojimo gamyboje ir jų poveikio aplinkai, pagaminto drabužio savybių iki sąžiningo atlygio darbuotojams ir absoliutaus gamybos procesų skaidrumo. „Utenos trikotažo“ įmonių grupei taip pat priklauso bendrovės „Aboutwear“, „Šatrija“, „Gotija“ bei „Mrija“ (Ukraina). „Utenos Trikotažas“ kartu su dar 29 įmonėmis yra SBA grupės dalis. Visoje įmonių grupėje dirba per 4000 specialistų.

Dalintis: