„Utenos trikotažo“ grupė per pirmąjį pusmetį uždirbo 7,4 mln. Eur pajamų

2024 liepos 31    |
Dalintis:
„Utenos trikotažo“ grupė per pirmąjį pusmetį uždirbo 7,4 mln. Eur pajamų

Pirmąjį metų pusmetį „Utenos trikotažo“ įmonių grupė pardavė produkcijos ir suteikė paslaugų už 7,4 mln. Eur, tai yra 36,2% mažiau nei per tą patį laikotarpį praėjusiais metais, kai pardavimai siekė 11,6 mln. eurų. Daugiau nei 80% pagamintos produkcijos bendrovė eksportavo į Vakarų Europos šalis.

„Sudėtingiausias šiemet buvo pirmasis ketvirtis, kuris ypač paveikė pusmečio rezultatus. Šiuo metu darbo pilnam pajėgumui turime mažiausiai iki metų pabaigos. Tuo pačiu aktyviai ieškome naujų klientų, plečiame jų paieškos geografiją ir toliau įgyvendiname efektyvinimo veiksmus, susitelkdami į bendrovės perspektyviausių ir pelningiausių veiklų išsaugojimą,“ – teigia „Utenos trikotažo“ vadovė Nomeda Kaučikienė.

Lyginant su pirmuoju 2023 m. pusmečiu, „Utenos trikotažo“ įmonių grupės didžiausio pardavimų segmento – užsakomųjų trikotažo gaminių – pardavimai šiemet sumažėjo 41,6% iki 5,3 mln. Eur, nuosavų prekių ženklų – 8,7% iki 1,08 mln. eurų. Didžiausia eksporto kryptimi išlieka vokiškai kalbančių šalių regionas.

„Utenos trikotažo“ įmonių grupė pusmetį užbaigė su 2,3 mln. Eur nuostoliu prieš apmokestinimą, pernai grupės nuostoliai siekė 0,9 mln. eurų. „Utenos trikotažo“ grupės EBITDA rodiklis neigiamas ir lygus 1,6 mln. Eur, kai prieš metus jis buvo taip pat neigiamas ir siekė 355 tūkst. eurų. 

„Utenos trikotažo“ įmonių grupei be „Utenos trikotažo“ priklauso bendrovės „Aboutwear“, „Gotija“, „Šatrija“ ir „Mrija“ (Ukraina). „Šatrijos“ gaminamų funkcinių-techninių drabužių pardavimai šių metų pirmąjį pusmetį sumažėjo 25,1% ir siekė 1,04 mln. eurų.

Prioritetas – perspektyvioms veiklos kryptims

Pandemija, karas, energijos ir kitų kainų šokai bei nusilpusi paklausa pastaruosius kelerius metus neigiamai veikė tekstilės sektorių visame pasaulyje. Ypač Europoje, kurios gamintojams toliau spaudimą didina ir pigios darbo jėgos šalys Azijoje. Ženkliai smukus paklausai ir nesiimant ryžtingų veiksmų, įmonės finansinė padėtis toliau tik blogėtų. Siekiant to išvengti, bendrovės valdyba inicijavo bendrovės restruktūrizavimą.

Akcininkų patvirtintiname restruktūrizavimo plane, kuris apima 4 metų laikotarpį, numatytos priemonės yra orientuotos į mokumo ir veiklos tęstinumo užtikrinimą ilguoju laikotarpiu. Įmonę siekiama pertvarkyti taip, kad net ir esant žemesniems pardavimams būtų atkurta pelninga įmonės veikla ir vykdomi įsipareigojimai darbuotojams, kreditoriams, partneriams.

„Pagrindinė plano kryptis – toliau efektyvinti veiklą mažinant sąnaudas ir atsisakant nuostolingų, bet išlaikant kiek įmanoma daugiau perspektyvios veiklos apimčių. Mus vertina kaip aukštos kokybės vilnos drabužių gamintojus, esame pažengę sudėtingų techninių bei inovatyvių organinių medžiagų vystytojai – čia telksime savo inovacijų vystymo dėmesį ir sieksime, kad būtent tokia produkcija taptų „Utenos trikotažo“ gamybos pagrindu“, – tvirtina Nomeda Kaučikienė.

Apie bendrovę

„Utenos trikotažas“ yra viena didžiausių ir tvariausių trikotažo produkcijos gamybos įmonių Vidurio ir Rytų Europoje. Pagrindinės „Utenos trikotažo“ veiklos sritys – inovatyvių medžiagų vystymas ir drabužių gamyba pažangiems tarptautiniams prekių ženklams. „Utenos trikotaže“ taikomas vertikaliai integruotos gamybos modelis, kuomet viskas – nuo dizaino koncepcijos ir verpalo iki galutinio produkto – sukuriama po vienu stogu.

„Utenos trikotažo“ grupė valdo tris tekstilės gamyklas  – AB „Utenos trikotažas“ (Lietuva), AB „Šatrija“ (Lietuva) ir OAO „Mrija“ (Ukraina). Aplinkosaugos ir socialinės atsakomybės įsipareigojimai apima visas „Utenos trikotažo“ gamybos ir veiklos sritis – nuo natūraliai auginamų pluoštų, cheminių medžiagų naudojimo gamyboje ir jų poveikio aplinkai, pagaminto drabužio savybių iki sąžiningo atlygio darbuotojams ir absoliutaus gamybos procesų skaidrumo. „Utenos Trikotažas“ yra SBA grupės dalis.

Dalintis: