„Utenos trikotažo“ grupė per pirmąjį šių metų ketvirtį uždirbo 3,1 mln. Eur pajamų
SBA tekstilės įmonių grupė „Utenos trikotažas“ per pirmąjį 2024 m. ketvirtį realizavo produkcijos užsakymų ir suteikė paslaugų už 3,1 mln. Eur, t.y. 48,6 proc. mažiau nei per tą patį laikotarpį prieš metus, kai grupės pardavimai siekė 6,1 mln. Eurų. Pasak bendrovės atstovų, rezultatai nenustebino – Europos tekstilės sektorius adaptuojasi prie rinkos svyravimų ir pardavimų sugrįžimui ruošiasi antroje metų pusėje.
Veikia sezoniškumas
„Kaip ir buvo tikėtasi, šių metų pradžioje vis dar jaučiame makroekonominių turbulencijų pasekmes. Iš visų pramonės šakų, apdirbamoji rikiuojasi paskutinė, kurią pasieks į įprastas vėžias pamažu grįžtančio vartojimo efektas. Veikia ir sezonų specifika, kai pirmas ir antras ketvirčiai tekstilei tradiciškai yra lėtesni. Tačiau turime teigiamų signalų dėl vasaros pabaigos – „Utenos trikotažo“ klientai didesnius užsakymus planuoja antrai metų pusei, daugiausia liepos ir rugpjūčio mėnesiams,“
– teigia „Utenos trikotažo“ vadovė Nomeda Kaučikienė.
Pasak jos, nuo pandemijos prasidėjęs, o vėliau dėl infliacijos, išaugusių palūkanų normų ir geopolitinių neramumų besitęsiantis vartojimo mažėjimas iš esmės perkrovė tekstilės rinką. „Siekdami sutaupyti, dalis klientų grąžino gamybą į Azijos šalis, todėl dar labiau orientuojamės į europinę kokybę vertinančius ir už ją atitinkamai mokėti galinčius užsakovus. Esame visapusiškai susitelkę į veiklos efektyvinimą ir ateities pardavimų didinimą, kad išsaugotume maksimalų komandos narių branduolį ir sumažintume praradimus,“ – dalinasi Nomeda Kaučikienė.
Naujų rinkų paieška
Lyginant su pirmuoju 2023 m. ketvirčiu, „Utenos trikotažo“ įmonių grupės didžiausio pardavimų segmento – užsakomųjų trikotažo gaminių – pardavimai sumažėjo 48,1 proc. iki 2,5 mln. Eur, nuosavų prekės ženklų – 62,1 proc. iki 0,2 mln. eurų. Didžiausia eksporto kryptimi išlieka vokiškai kalbančių šalių regionas, tačiau bendrovė mato potencialo ir aplinkinėse rinkose, todėl siekia plėsti eksporto geografiją.
„Stebime, kaip stiprūs, dešimtmečiais klestėję, aprangos prekių ženklai stabdo savo veiklą, o nauji, vos startavę – eksponentiškai auga. Įdėmiai vertiname naujas tendencijas ir kylančias žvaigždes. Vis dėlto, savo užsakovų portfelį pildome atsakingai – nepamesdami strateginės krypties gaminti sudėtingus, inovacijomis ir tvarumu grįstus aukštesnės pridėtinės vertės produktus,“
– sako Nomeda Kaučikienė.
„Utenos trikotažo“ įmonių grupei be „Utenos trikotažo“ priklauso bendrovės „Aboutwear“, „Gotija“, „Šatrija“ ir „Mrija“ (Ukraina). „Šatrijos“ gaminamų funkcinių-techninių drabužių pardavimai šiais metais sumažėjo 40,3 proc.
Per 2024 m. 3 mėnesius „Utenos trikotažo“ įmonių grupė patyrė 1,48 mln. Eur nuostolių prieš mokesčius, o atskirai „Utenos trikotažo“ bendrovė per tą patį laikotarpį patyrė 1,2 mln. Eur nuostolių prieš apmokestinimą. Įmonių grupės ir pačios bendrovės EBITDA išlieka neigiama – atitinkamai -1,17 mln. Eur ir -0,94 mln. eurų.
Apie bendrovę
„Utenos trikotažas“ yra viena didžiausių ir tvariausių trikotažo produkcijos gamybos įmonių Vidurio ir Rytų Europoje. Pagrindinės „Utenos trikotažo“ veiklos sritys – inovatyvių medžiagų vystymas ir drabužių gamyba pažangiems tarptautiniams prekių ženklams. „Utenos trikotaže“ taikomas vertikaliai integruotos gamybos modelis, kuomet viskas – nuo dizaino koncepcijos ir verpalo iki galutinio produkto – sukuriama po vienu stogu.
„Utenos trikotažo“ grupė valdo tris tekstilės gamyklas – AB „Utenos trikotažas“ (Lietuva), AB „Šatrija“ (Lietuva) ir OAO „Mrija“ (Ukraina). Aplinkosaugos ir socialinės atsakomybės įsipareigojimai apima visas „Utenos trikotažo“ gamybos ir veiklos sritis – nuo natūraliai auginamų pluoštų, cheminių medžiagų naudojimo gamyboje ir jų poveikio aplinkai, pagaminto drabužio savybių iki sąžiningo atlygio darbuotojams ir absoliutaus gamybos procesų skaidrumo. „Utenos Trikotažas“ yra SBA grupės dalis.